یادگیری زبان انگلیسی

چطور زبان انگلیسی را به خوبی صحبت کنیم؟

انگلیسی را عالی صحبت کنیم

 

هنگام یادگیری یک زبان خارجی متوجه خواهیم شد که مانند مهارت های نوشتاری, شنیداری یا هر مهارت دیگری که برای تقویت زبان انگلیسی تلاش میکنیم, تکنیک هایی وجود دارد که می توانید برای بهبود گفتاری انگلیسی خود به روشی هدفمند از آنها استفاده کنید.

صحبت کنید, صحبت کنید, صحبت کنید

اساساً بهترین راه برای بهتر صحبت کردن زبان انگلیسی این است که خوب صحبت کنید, اغلب اوقات با افراد مختلف تا حد امکان تمرین کنید.

اگر در کشور خود در حال یادگیری هستید, زمان تمرین خود را با ملاقات با همکلاسی های خود پس از کلاس, پیوستن به یک جامعه آنلاین از زبان آموزان افزایش دهید.

در گفتگوهای خود تأمل کنید

پس از پایان مکالمه, لحظه ای را به تأمل اختصاص دهید, فکر کنید که چقدر فهمیدید؟ آیا با کلمات ناشناخته ای برخورد کرده اید؟ صرفاً فکر کردن در مورد آن به این شکل, اعتماد به نفس شما را برای دفعه بعد که صحبت می کنید افزایش می دهد.

گوش کنید و بخوانید

برای صحبت کردن به کلمات نیاز دارید, زمان کلاس برای یادگیری لغات عالی است, اما راه های دیگری وجود دارد که می توانید زمان خود را افزایش دهید: تماشای فیلم انگلیسی, گوش دادن به موسیقی, رادیو و پادکست, کتاب ها, مجلات و وبلاگ ها را بخوانید.

هنگام گوش دادن و خواندن, عبارات جدید و جالب, اصطلاحات عامیانه و مترادف ها را بیابید, این مطالب جدید را یادداشت کنید و هر چیزی را که با آن آشنا نیستید جستجو کنید.

در مکالمات خود از برگه تقلب استفاده کنید

بخشی از عصبی بودن حول صحبت کردن, احساس ندانستن چیزی است که باید بگویید, همه ی این ها باعث می شود که یک برگه تقلب تهیه کنید, وقتی دکتر میروید قبل از قرار ملاقات, واژگان مربوط به وضعیت خود و برخی از عبارات رایجی را که احتمالاً به آنها نیاز خواهید داشت را پیدا کنید و در برگه ی تقلب خود بنویسید.

قبل از رفتن به پرداخت صورت حساب, غذا خوردن در رستوران, مصاحبه شغلی, شکایت کردن یا هر موقعیت دیگری که ممکن است شما را مضطرب کند از این تکنیک استفاده کنید.

 

با-اعتماد-به-نفس-انگلیسی-حرف-بزن

 

مکالمات تلفنی در تقویت مکالمه به زبان انگلیسی

اکثر مردم مکالمات تلفنی را چالش برانگیز می دانند, زیرا درصحبت کردن با تلفن نمی‌توانیم زبان بدن طرف مقابل را ببینیم یا حرکت دهان او را تماشا کنیم, که هر دو ابزاری هستند که به برقراری ارتباط کمک می‌کنند.

برای احساس اعتماد به نفس بیشتر در تلفن, با مکالمات تلفنی با دوستان نزدیک شروع کنید, سپس به سراغ تماس‌های چالش برانگیز مانند گرفتن قرار ملاقات یا پرس و جو بروید و در طول تماس می توانید با عبارات رایج آشنا شوید.

صدای خود را ضبط کنید

می دانیم اکثر مردم از شنیدن صدای ضبط شده خود متنفرند  اما در واقع این یک راه بسیار مفید برای بهبود صحبت کردن است, شنیدن صدای خود از روی نوار به شما کمک می کند که متوجه اشتباهات خود بشوید و برای دریافت امتیاز, صدای ضبط شده خود را نزد معلم خود یا یکی از دوستان خود ببرید و از آنها بخواهید که به شما بازخورد بدهند.

 

 

عبارات جدید را به جای عبارات تکراری یاد بگیرید

نکته دیگر برای افزایش تسلط شما این است که از عبارات مختلف و جدید را به جای عبارات تکراری استفاده کنید, به جای اینکه به طور خودکار بپرسید (سلام امروز چطوری؟) آن را با انتخاب عبارات دیگری مانند (چه خبر؟) ادغام کنید, مراقب باشید, برخی از عبارات بسیار غیر رسمی خواهند بود و برای برخی موقعیت ها مناسب نیستند.

یادگیری چیزهای جدید در وقت آزاد

وقتی در حال تفریح هستید, یادگیری چیزهای جدید بسیار آسان تر است, با صحبت کردن با خود در هنگام تنهایی, خواندن همراه با آهنگ‌های معروف به زبان انگلیسی یا انجام یک دقیقه (سخنرانی) در مورد موضوعاتی که به‌طور تصادفی انتخاب شده‌اند, مانند مارها, قهوه, کشور هند یا موضوعات مشابه, تمرین عالی و سرگرم کننده خواهد شد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

star

Always believe that you can do whatever you want // همیشه باور داشته باشید که هر کاری که بخواهید میتوانید انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا