یادگیری زبان انگلیسی

10 داستان کوتاه انگلیسی برای تقویت زبان انگلیسی

بهترین داستانهای کوتاه به زبان انگلیسی

 

خواندن کتاب هایی که به زبان انگلیسی هستند برای تقویت زبان بسیار مهم و مفید هستند, زیرا بسیار به یادگیری واژگان و دستور زبان و درک مطلب کمک میکنند.

زمانی که کتابی مناسب برای خواندن یافتید, آن کتاب را با صدای بلند بخوانید. این کار به شما کمک می کند تا ریتم زبان را احساس کنید.

در زمان خواندن کتاب داستان انگلیسی به هر کلمه یا عبارت جدید که میرسید, به آن توجه کنید و آن را در گوشه کتاب یا دفترچه یادداشت بنویسید و با یک ترنسلیت ترجمه اش کنید.

بعد از اینکه داستان را کامل خواندید دوباره آن را باز خوانی کنید زیرا باعث می شود با سرعت با زبان انگلیسی آشنا شوید و آن را درک کنید.

تمرین کردن برای خواندن داستانهای به زبان انگلیسی باعث افزایش اعتماد به نفس میشود, همچنین  باعث می شود که سریع تر و روان تر کلمات را بخوانید و این سریع خواندن عبارت ها به شما کمک میکند تا مهارت های درک مطلب خود را بهبود ببخشید.

از دلایلی که چرا داستانهای به زبان انگلیسی میتوانند به شما کمک کنند عبارتنداز:

1. وقتی داستانی را میخوانید با انواع ساختار جمله و واژگان مواجه خواهید شد. این موضوع می تواند به شما در درک بهتر و استفاده از زبان انگلیسی کمک کند.

2. اغلب داستان ها یک پیام اخلاقی دارند, این موضوع  باعث می شود که داستانها باعث تفکر عمیق شوند و لذت بخش باشند.

3. داستان ها ارتباط فرهنگی دارند. این موضوع می تواند شما را در درک فرهنگ و ارزش های انگلیسی زبانان بومی کمک کند.

4. داستان های انگلیسی سرگرم کننده هستند, این موضوع باعث می شود تا شما از خواندن آنها لذت ببرید و قوه ی تخیل و خلاقیت شما تقویت شود.

معرفی کتاب داستانهای کوتاه متنی و ویدیویی

 

  • سه خوک کوچک( the three little pigs)

اگر به دنبال داستان های کوتاه انگلیسی برای افراد مبتدی هستید, داستان سه خوک کوچک را به شما معرفی میکنم, این داستان در مورد سه خوک است که مادری فقیر دارند و توانایی مراقبت از آنها را ندارد, به همین علت آنها را به بیرون فرستاد تا دنبال بخت و اقبال خود بروند.

خوک ها بعد از ترک کردن مادرشان, هر کدام خانه ای از جنس نی, چوب و آجر برای خود ساختند, در این داستان هر کدام از آنها با یک گرگ ماجراهایی دارند و گرگ سعی در خوردن آنها دارد, اما موفق نمی شود.

این داستان به زبان ساده و روان انگلیسی نوشته شده.است, همچنین شامل واژگانی مفید و ساده است, خواندن اینگونه کتاب ها باعث ایجاد مهارت های درک مطلب بسیار ضروری است, در آخر این کتاب برای کسانی که به فکر بهبود سطح زبا خود هستند عالی و مناسب است.

 

  • گُلدیلاکس و سه خرس (Goldiloks and tree bears)

این داستان یک افسانه ی کلاسیک انگلیسی است که برای کودکان لذت بخش خواهد بود, داستان قصه ی دختری را روایت می‌کند که به خانه جنگلی سه خرس می رود, در حالی که آن‌ها در خانه نیستند.

او روی صندلی‌های آنان می‌نشیند, حلیم آن‌ها را می‌خورد و در تخت آن‌ها می‌خوابد, وقتی که خرس‌ها به خانه برمی‌گردند او از جایش بلند می‌شود و از پنجره فرار می‌کند.

این داستان انگلیسی در حین سادگی زیبا و جذاب است و دارای شخصیت های شادی است که به ما درس های مهمی می دهند, یکی از این درس ها صداقت است که هر کسی آن را ندارد, این داستان آنقدر کوتاه و جذاب است که به راحتی می توانید آن را درک کنید و متوجه داستان شود, این کتاب را به تمام زبان آموزان در هر سطحی پیشنهاد میکند.

 

  • جوجه اردک زشت( The ugly Duckling)

جوجه اردک زشت یکی محبوب و معروف ترین داستان های انگلیسی است, این داستان سفر جوجه اردک زشت را دنبال می کند که توسط خانواده  و دوستانش طرد می شود, سرانجام  یاد می گیرد که خودش را همانطور که هست دوست داشته باشد و در زندگی جدیدش خوشبختی پیدا کند.

این داستان در بین زبان آموزان انگلیسی بسیار محبوبیت دارد زیرا درس های ارزشمندی در مورد اینکه همانطور که هستیم خودمان را بپذیریم به ما می دهد. علاوه بر اینها, داستان به زبان انگلیسی ساده و قابل درک نوشته شده است و آن را به گزینه ای ایده آل برای افراد مبتدی در زبان انگلیسی تبدیل می کند, من این داستان را به تمام زبان آموزان که به دنبال بهبود زبان انگلیسی خود هستند, معرفی میکنم.

 

  • سیندرلا(Cinderella)

سیندرلا یکی از معروف ترین داستان های انگلیسی است و اغلب برای کمک به زبان آموزان برای یادگیری زبان مورد استفاده قرار می گیرد, این داستان کلاسیک, دوران کودکی دختر جوانی را روایت می کند که توسط نامادری و خواهران ناتنی اش مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.

او با کمک پری در رقص سلطنتی شرکت می کند و با شاهزاده شروع به رقص می کند و شاهزاده عاشق او می شود و در نهایت با هم ازدواج می کنند, این داستان سرشار از سرگرمی و ماجراجویی است و درس های زیادی دارد برای شما دارد, این داستان را به کسانی که به دنبال تقویت زبان انگلیسی خود هستند, معرفی می کنم.

 

  • کلاه قرمزی(Little Red Riding Hood)

کلاه قرمز یک داستان کلاسیک انگلیسی است که طرفداران زیادی دارد, این داستان در مورد دختری است که برای دیدن مادر بزرگش در جنگلی سفر می کند که در جنگل با گرگی مواجه می شود.

در طول داستان کلاه قرمزی با ماجراجویی هایی مواجه می شود و این ماجراها داستان را هیجان انگیز کرده اند, این داستان شامل کلماتی ساده و آسان است که برای تقویت زبان انگلیسی مفیدند, این داستان را به تمام زبان آموزانی که به دنبال بالا بردن سطح زبان خود هستند, پیشنهاد می کنم.

 

  • هانسل و گرتل(Hansel and Gretel)

هاتل و گرتل داستانی است که بارها بازگو شده است, نسخه ی اصلی این داستان توسط برادران گریم نوشته شده است و از آن زمان توسط بسیاری از نویسندگان مختلف نوشته شده است, داستان در مورد دو خواهر و بردار است که در جنگلی گیر افتاده اند و باید راه برگشتی پیدا کنند.

در طول این داستان این دو با ماجراهایی روبه رو می شوند که د استان را بسیار مهیج می کند, در این داستان درس های ارزشمندی در مورد تدبیر و نبوغ وجود دارد, این داستان همچنین راهی عالی برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی است.

 

  • لاک پشت و خرگوش ((The Tortoise and the Hare

داستان لاک پشت و خرگوش یکی از معروف ترین داستان های انگلیسی است, این داستان در مورد مسابقه ای است میان یک لاک پشت و یک خرگوش مغرور که در نهایت لاک پشت برنده می شود.

این داستان در بین زبان آموزان محبوبیت زیادی دارد زیرا حاوی اصطلاحات زیادی است و درس مهمی درباره ی تسلیم نشدن دارد, علاوه بر این ها داستانی بسیار سرگرم کننده و جذاب است و داستانی عالی برای تقویت زبان انگلیسی است.

 

  • شاهزاده خانم و نخود(The princess and the pea )

شاهزاده خانم و نخود یک داستان کلاسیک انگلیسی است که برای مبتدیان عالی است, داستان درمورد یک شاهزاده خانم جوانی است که به دنبال شاهزاده ای برای ازدواج می گردد.

او با قورباقه ای آشنا می شود که به او می گوید اگر روی یک نخود بخوابد, می تواند شاهزاده ای پیدا کند, روز بعد او با مردی آشنا می شود و او فکر میکند شاهزاده ای پیدا کرده است, اما او متوجه می شود که مرد قورباقه است, این داستان پر از ماجراجویی و طنز است و راهی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است.

 

  • مرد شیرینی زنجبیلی(The Gingerbread Man)

داستان مرد شیرینی زنجبیلی برای تمام زبان آموزان می تواند مناسب باشد, داستان درمورد خانمی هست که شیرینی های خوشمزه ای می پزد که حتی تمساح ها هم آن را دوست دارند.

یکی از روز ها وقتی او سینی را از فر در بیرون می آورد, مردی زنجبیلی از سینی فر بیرون می آید و فرار می کند, وقتی به رودخانه ای می رسد تمساح او را گول می زند و باعث می شود تا بر روی بینی تماسح بپرد وقتی مرد زنجبیلی پرید, تمساح دهانش را باز کرد و او را خورد.

این داستان نه تنها سرگرم کننده است بلکه باعث یادگیری زبان انگلیسی نیز می شود, در این داستان چندین واژه ی جدید به کار برده شده وعلاوه بر این استفاده از عبارات ساده باعث شده تا داستان به راحتی قابل درک باشد, در آخر این داستان را به کسانی که دنبال بهبود مهارت های زبانی خود هستند, پیشنهاد می کنم.

 

  • علاءالدین Aladdin))

علاءالدین و چراغ جادو یکی از محبوب ترین داستان های انگلیسی برای کودکان است, این داستان در مورد پسر فقیری است که یک چراغ جادویی پیدا می کند که می تواند هر آرزویی را که او بخواهد برآورده کند.

علاءالدین به کمک چراغ ثروتمند و مشهور می شود و بعد متوجه می شود که این چراغ بسیار خطرناک است, این داستان پر از ماجراجویی است و خطرات طمع و قدرت را آموزش می دهد همچنین راهی برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان است, داستان علاءالدین کوتاه و به زبان ساده نوشته شده و برای کودکان و زبان آموزان مبتدی مناسب است.

 

  • اهرام و مومیایی(Pyramids and mummies)

این داستان کوتاه انگلیسی درباره ی اهرام و مومیایی ها در مصر باستان  هستند, صحبت می کند. این داستان می تواند زبان انگلیسی شما را تقویت کند. زیرا شامل کلماتی ساده و روان است که می تواند درک داستان را برای زبان آموزان ساده تر کند همچنین این داستان را به کسانی که دنبال تقویت مهارت های زبانی خود هستند پیشنهاد می کنم.

 

  • من بسیار مریضم(I am too ill)

این داستان کوتاه انگلیسی مکالمه ی پسر بچه ای را با پدرش روایت می کند, شما با خواندن این مکالمه سطح زبان انگلیسی خود را بالا می برید و می توانید روش های مکالمه به زبان انگلیسی را بیاموزید و تمرین کنید.

در این داستان از عبارات ساده ای استفاده شده و این می تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند, من این داستان را به کسانی که میخواهند مکالمه شان را تقویت کنند, پیشنهاد می کنم.

 

4/5 - (3 امتیاز)

star

Always believe that you can do whatever you want // همیشه باور داشته باشید که هر کاری که بخواهید میتوانید انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا